
Webinar
Ομαδική εποπτεία
- Δημιουργία προγράμματος παρέμβασης για 2 περιστατικά
- α) νεαρός με διάγνωση ηβηφωνίας και πρόσθετες συνοδές δυσκολίες
- β) μαθήτρια καλλιτεχνικής φωνητικής αγωγής, με κόπωση, βραχνάδα και μειωμένο τονικό εύρος
- Συζήτηση για τους κοινούς στόχους λογοθεραπευτών και voice coach
- Πως να διαχειριστούμε τη "γκρίζα" ζώνη μεταξύ φωνοθεραπείας - voice coaching
Στην ομαδική εποπτεία των IVT Φωνοταξιδευτών, είχαμε την πρωτότυπη ευκαιρία να εξερευνήσουμε το πρόγραμμα παρέμβασης που θα σχεδιάζαμε από κοινού για δύο περιπτώσεις με ιδιαίτερες δυσκολίες φωνής.
Η συνάντηση αυτή υπήρξε μια εξαιρετική ευκαιρία για να συζητήσουμε πώς οι δύο ειδικότητες, Φωνοθεραπεία και Φωνητική Εκπαίδευση, μπορούν να συνεργαστούν και να προσεγγίσουν μαζί τις δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν στην τραγουδιστική και ομιλιτική φωνή.
Ανοίξαμε τον διάλογο γύρω από πολύ ενδιαφέροντα θέματα όπως:
- φωνοθεραπεία ή μαθήματα φωνητικής θα είναι πιο αποτελεσματικά;
- ποια είναι τα όρια και οι διαχωριστικές γραμμές των δύο ειδικοτήτων;
- πότε είναι σκόπιμο να σκεφτούμε την παραπομπή στην άλλη ειδικότητα;
- οι ίδιες τεχνικές μπορούν να εφαρμοστούν με διαφορετικούς στόχους; - άλλα παρόμοια ερωτήματα.
Συζητήσαμε δύο περιστατικά :
1) Μαθητή με διάγνωση ηβηφωνίας αλλά, αναλύοντας τη φωνή του, εντοπίσαμε αρκετά στοιχεία που έκανα αυτή την περίπτωση ιδιαίτερα σύνθετη.
2) 45 ετών τραγουδίστρια, με δυσκολίες μυϊκής τάσης, έλλειψη ελέγχου της φωνής, σημαντική βραχνάδα και μειωμένο τονικό εύρος.
Και για τα δύο περιστατικά, συζητήσαμε πώς θα μπορούσε, είτε η φωνοθεραπεία, είτε το voice coaching, να συμβάλλει στην αποκατάσταση της φωνής. Εξερευνήσαμε τρόπους αλληλοσυμπλήρωσης των πεδίων δράσης μας και πώς να αναγνωρίζουμε πότε είναι αναγκαίο να παραπέμψουμε σε άλλες ειδικότητες.
Η συνάντηση αυτή υπήρξε μια εξαιρετική ευκαιρία για να συζητήσουμε πώς οι δύο ειδικότητες, Φωνοθεραπεία και Φωνητική Εκπαίδευση, μπορούν να συνεργαστούν και να προσεγγίσουν μαζί τις δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν στην τραγουδιστική και ομιλιτική φωνή.
Ανοίξαμε τον διάλογο γύρω από πολύ ενδιαφέροντα θέματα όπως:
- φωνοθεραπεία ή μαθήματα φωνητικής θα είναι πιο αποτελεσματικά;
- ποια είναι τα όρια και οι διαχωριστικές γραμμές των δύο ειδικοτήτων;
- πότε είναι σκόπιμο να σκεφτούμε την παραπομπή στην άλλη ειδικότητα;
- οι ίδιες τεχνικές μπορούν να εφαρμοστούν με διαφορετικούς στόχους; - άλλα παρόμοια ερωτήματα.
Συζητήσαμε δύο περιστατικά :
1) Μαθητή με διάγνωση ηβηφωνίας αλλά, αναλύοντας τη φωνή του, εντοπίσαμε αρκετά στοιχεία που έκανα αυτή την περίπτωση ιδιαίτερα σύνθετη.
2) 45 ετών τραγουδίστρια, με δυσκολίες μυϊκής τάσης, έλλειψη ελέγχου της φωνής, σημαντική βραχνάδα και μειωμένο τονικό εύρος.
Και για τα δύο περιστατικά, συζητήσαμε πώς θα μπορούσε, είτε η φωνοθεραπεία, είτε το voice coaching, να συμβάλλει στην αποκατάσταση της φωνής. Εξερευνήσαμε τρόπους αλληλοσυμπλήρωσης των πεδίων δράσης μας και πώς να αναγνωρίζουμε πότε είναι αναγκαίο να παραπέμψουμε σε άλλες ειδικότητες.
Τι θα μάθεις?
-
Πως να στήνεις ένα πρόγραμμα παρέμβασης
-
Πως να αναλύεις τις δυσκολίες της φωνής
-
Πως να διακρίνεις τι είναι τα σημαντικά στοιχεία στα οποία χρειάζεται να απευθύνεις την παρέμβαση
-
Πως να εστιάζεις στον στόχο κάθε τεχνικής ώστε να πετυχαίνεις εύστοχα αποτελέσματα
Ελπίδα Κουτσουμπάκη
Ειδική Φωνοθεραπεύτρια - Λογοθεραπεύτρια - Ψυχολόγος
Patrick Jones - Course author